2007. március 19., hétfő

Hétvége Tapolcán

A hosszú hétvége első két napját a családjainkkal töltöttük, aztán szombat reggel elmentünk egy kétnapos miskolctapolcai kiruccanásra. A szállásunk a Barlangfürdő közelében volt, ezért aztán megérkezés után, még ebéd előtt sétálgattunk egy kicsit a parkban. (A fenti kép ezalatt készült a tapolcai strandon.) Az otthonról hozott ebéd elfogyasztása után aztán átmentünk Lillafüredre, ahol egyre hidegebbre és szelesebbre fordult az idő, így aztán a sétánk a tóparton meg a vízesésnél az Anna-barlang előtt talán egy kicsit kurtábbra sikerült az ideálisnál. Hazafelé Diósgyőrön keresztül vezetett az út, ezért benéztünk a várhoz, de a zárásig már csak 20 perc volt, ezért inkább úgy döntöttünk, hogy másnap visszajövünk. A szállásra visszatérve megvacsoráztunk, és némi tengődés után éktelenül nagyot aludtunk.

Másnap egy vasárnaphoz képest relatíve korán keltünk, és a Barlangfürdő felé vettük az irányt. Nyitásra érkeztünk, és ez jó döntésnek bizonyult, mert eleinte alig voltak emberek, csak később, 11 tájban kezdett kicsit zsúfolttá válni a strand. Az idővel is szerencsénk volt, az előrejelzéssel ellentétben, ami szórványos záporokat ígért, napos, langyos délelőtt kerekedett. A hosszúra nyúlt fürdőzés után elhoztuk a kocsit a szállásról, és újra Diósgyőrbe mentünk, ahol a vár megtekintése előtt megebédeltünk egy étteremben. Kicsit meglepett, hogy nem volt nemdohányzó rész, azt hittem, hogy ez 2001 óta kötelező minden ilyen helyen. A pincér ezzel együtt segítőkész volt, igyekezett a legkevésbé füstös sarkot kiválasztani. Ebéd után a várba mentünk, voltunk tárlatvezetésen is. Hazafelé jövet átautóztunk a hegyeken, és hátulról ereszkedtünk le Egerbe. Mint utólag kiderült, ezzel talán még időt is spóroltunk, ugyanis ezalatt Miskolcnál az autópálya mellett bózóttűzzel küzdöttek, és a füst miatt mindenkit letereltek a sztrádáról.

Hard-core rajongóknak webalbum itt.