2007. március 29., csütörtök

Az Il Ferro jelenség

Régóta izgat, hogy mi ez az Il Ferro, amit olyan sok kocsin látni mostanában. De számítógép és Internet-közelben mindig elfeledkeztem róla, és csak akkor jutott legközelebb eszembe, amikor ismét megláttam a ház előtt parkolni. No de ennek vége, most utánanéztem.

Persze sok meglepetés nem volt a dologban, inkább csak a részletek miatt volt érdekes: az autódat felajánlhatod reklámozási célokra, ezért cserébe állandó havi juttatást kapsz. Persze mindenféle feltételei vannak, pl. a kocsi nem lehet öregebb 5 évesnél, hetente kell mosatni, és napi átlag negyven kilométert kell futnia, ami Budapesten belül azért nem kis távolság, pláne ha belevesszük az időnkénti szabadságokat és egyéb, otthonról távol töltött időt, amíg a kocsi az utcán pihen.

De a buktatója nem is ez az egésznek. Hanem, mint az a cikkből kiderül, egyrészt a bevétel természetesen nem adómentes, ám erre elfelejtik felhívni a kedves ügyfelek figyelmét. Ez kapásból elviszi a befolyó összeg kb. felét. A másik, még súlyosabb gond, hogy látszólag nincsenek igazán reklámozóik, tehát a már regisztrált ügyfelek havi juttatásait a frissen regisztrálók egyszeri regisztrációs díjából fedezik. Kísértetiesen emlékeztet egy pilótajátékra, nem? Meglepett például, hogy a látható reklámok döntő többsége ún barter-reklám, azaz egy-egy sajtóterméket reklámoznak, amelyért nem pénzt, hanem csere-reklámlehetőséget kap az Il Ferro az adott termék lapjain, ami nyilván nem termel közvetlen bevételt, nem lehet alapja egy sikeres üzleti modellnek.

1 megjegyzés:

  1. Jól érezted! Azóta össze is omlott a pilótajáték, kb. 1 milliárddal tartoznak az ügyfeleiknek, megindult a rendőrségi eljárás.

    VálaszTörlés