2007. április 10., kedd

Del.icio.us

Régi problémám, hogy nem vagyok elégedett a böngészőben a könyvjelzőim karbantartásával. Firefoxot használok egy dual boot gépen, értelemszerűen ugyanazokat a könyvjelzőket akarom látni Linux és Windows alatt egyaránt. Van ez a Google Browser Sync kiterjesztés, de elég lassú, és sokszor hibázik. Előfordul pl., hogy egy könyvjelzőt átrakok egy másik folderbe, de a legközelebbi induláskor újra megjelenik a régi helyén is, ha meg törlöm onnan, akkor mindkét helyről törlődik. Az is előfordul, hogy az egyik rendszerben felveszek egy könyvjelzőt, de az mégsem jelenik meg a másikban. Elvileg a cookie-kat is szinkronizálnia kellene, a gyakorlatban azonban ez sem működik kielégítően. Szóval nem vagyok egészen elégedett.

Hosszas hezitálás után úgy döntöttem, hogy kipróbálom a del.icio.us-t, miután meggyőződtem róla, hogy van hozzá kulturált Firefox kiterjesztés, ami kb. tud mindent, amire nekem szükségem van. Az máris kiderült, hogyha módosítok a linkjeimen a del.icio.us honlapján, akkor az nem tükröződik azonnal a helyben tárolt könyvjelzőim között. Egyelőre azt sem tudtam elérni, hogy automatikusan lépjen be, viszont szerencsére erre csak akkor van szükség, ha új könyvjelzőket akarok felvenni, vagy a legutóbbi futtatás óta hozzáadottakat akarom letölteni. Ha valakinek van tapasztalata, örülnék, ha megosztaná.

3 megjegyzés:

  1. Én furl.net-et használok, meg Google Browser Sync-et. Egyik sem nagyon jó.

    A delicious-ben idegesített, hogy nem lehetett úgy keresni, mondjuk a todo-val megjelölt linkjeimra, hogy csak az én cimkéimet vegye figyelembe. Bárki rárakott todo label-t, kidobta. Otthagytam.

    VálaszTörlés
  2. Most már (?) lehet, a weboldalon is, a kiterjesztéssel meg kifejezetten csak azok között.

    VálaszTörlés
  3. röviden. picsába ezekkel az eszközökkel. én úgy vagyok a könyvjelzőkkel ha nem tudom előkeresni guglival pár másodperc alatt akkor nem olyan jó link, nem érdemes bajlódni. ugyanígy vagyok a jegyzetekkel, ha nem jut eszembe, biztosan nem fogok lapozgtani egy füzetben, hogy eszembe jussom, ami amúgy sem fontos mert az agyam kiszűrte már. hasonló véleményem és tapasztalatom a tudú listával. nem kell annyira nyilvántartani az életet mert több idő megy el a rendezgetéssel és nem hatékony, mint ahogy azt nemrégi tanulmányok is bizonygatják...

    VálaszTörlés