2007. december 18., kedd

And.... action!

A múlt héten azért nem írtam egyetlen sort sem ide, mert gép közelébe sem nagyon jutottam, ugyanis a munkám szokatlan kitérőt vett.

Hétfőtől egy ötnapos filmforgatáson vettem részt, méghozzá nem is akárhogyan, hanem a stáb részeként. Bizonyám! Egyelőre nem akarok részleteket elárulni, mert nem akarom lelőni a poént (pláne nem akarom senki érdekeit csorbítani), legyen elég annyi, hogy a kutatócsoportunk által kifejlesztett panoramikus kamerarendszert használtuk a filmforgatáshoz, és ennek egyenes következményeként kb. kameratechnikusként voltam jelen a teljes forgatás alatt. A film kis költségvetésű, ezért sok kompromisszumot kellett kötni, pl. "be kellett érni" kevéssé ismert arcokkal és a színművészeti egyetem hallgatóival, és azt is el kellett fogadni, hogy ők napközben színházban játszanak, ezért az ötből négy forgatási nap voltaképpen forgatási éjszaka volt, hajnalig tartó melóval, sok technikai és emberi nehézséggel. Én végig nagyon élveztem, roppant tanulságos és izgalmas volt. A film egyébként, ha elkészül, kb. 20 perces lesz, és Kafka Átváltozás című novelláját dolgozza fel, remélhetőleg igen eredeti szemszögből.

Sajnos a negyedik napon a rendező elkezdte igencsak rosszul érezni magát, mint mondta, a héten az egész családján átment egy vírus, ami egy napon keresztül komoly rosszulléttel, hányással, lázzal jár, aztán mintha elfújták volna, másnap már semmi baja sincs az embernek. A forgatási nap közepén aztán már annyira szarul volt, hogy kért először egy negyed óra, majd még negyed óra pihenőt. Csodával határos módon ezalatt sikerült annyira összeszednie magát, hogy be tudtuk fejezni a napot, és másnapot is zökkenőmentesen végigdolgoztuk. Viszont sikerült elkapnom tőle a kórt, ami vasárnap délután tört ki rajtam. Egyik pillanatban még teljesen jól voltam, talán csak kissé fáradtnak éreztem magam, a következő pillanatban meg már öklendezve rohantam a WC-re, öt percre rá pedig a kanapén feküdtem, szürkészöld arccal, és egész testemben rázott a hideg. Egy másfél órával később 39 feletti lázat mértünk. Késő estére ez lement 38.2-re, másnap reggelre pedig teljesen elmúlt, azóta láztalan vagyok, szerencsére.

Megjegyzés küldése