2008. április 22., kedd

Hanák Kolos

Szombaton teljesítménytúrán voltam, immár ötödször. Ez volt a második alkalom, hogy a névrokon Hanák Kolosról elnevezett túrán indultam, legutóbb két éve jártam végig a Mátra főbb csúcsain átvezető 36 km-es távot, a tavalyi év sajnos kimaradt valami más elfoglaltságom miatt. Két éve leginkább a meleggel kellett küzdenünk, most viszont a BKV-sztrájknak köszönhető háromnapos hétvégéből a szombat volt az egyetlen esős, borús nap, ami a hőmérsékletnek kedvezett, viszont az erdei utakat merő sárrá változtatta; dagasztottuk a sarat rendesen hegyre föl és hegyről le. A túrabakancsom, ami már jópár túrára elkísért, de komolyabb külső hatásnak még nem volt kitéve, most bokáig merülhetett a dagonyába, szegény. De el kell ismernem, hogy kitűnően vizsgázott, egy csepp vizet sem engedett be, végig remekül tartotta a bokámat és annak hőmérsékletét is, ráadásul többször megmentette az életemet egy-egy csúszás megfogásával, hála erősen barázdált talpának.

A túráról még annyit, hogy nekem 8 óra 38 perc alatt sikerült teljesítenem a távot, ezen, ha nagyon kiteszek magamért, még talán 15-20 percet tudtam volna hozni, sokkal többet biztosan nem. Ehhez képest a leggyorsabb teljesítő 3 óra 30 perc alatt futotta végig a távot, igaz, szemtelenül fiatal, csupán 22 éves. A legidősebb viszont már 81 (!), és csak 12 perccel volt lassabb, mint én. Egyszóval van perspektíva...

Megjegyzés küldése