2008. január 1., kedd

Halkocsonya, flódni, tojásmalac

Hát ez a karácsonyi szezon is véget ért... Idén egy kicsit másképp alakultak a szokásos családi programok mint eddig, tekintve, hogy ma négy hónapja házas ember vagyok, de úgy tűnik, sikerült úgy megoldani, hogy mindenki elégedett legyen. Csakúgy, mint a korábbi években, az én családom megállapodott, hogy idén "szegény karácsony" lesz, hiszen mindenkinek megvan mindene szerencsére, minek vennénk egy csomó felesleges dolgot, aztán persze maradt minden a régiben, sok-sok csomaggal a fa alatt. Az sem új, hogy ilyenkor rengeteget eszünk, talán csak az volt az új elem, hogy ezúttal 24-én két komplett karácsonyi menüt ettünk végig Gabival: egyet nálunk ebédre, amikor az én családom jött ünnepelni, egyet meg késő este apósoméknál. Persze másnap és harmadnap is folytatódott a zabálás, úgyhogy 27-én kifejezetten jól esett már egy böjti napot tartani, és némi éhséget is érezni a változatosság kedvéért.

A szilvesztert a tavalyihoz hasonlóan csendesen, kettesben töltöttük, igaz, délután, kora este vendégségben voltunk egy régi-régi jóbarátomnál, babazsúrban, ui. olyan barátokat hívott meg (minket leszámítva), akiknek kisgyerekük van. (Nekik most volt egy éves a lányuk.) De éjfélre már itthon voltunk, és virslit ettünk. Meg csináltunk tojásmalacot, amit még gyerekkoromban a nagymamámtól tanultam. A tojásmalac elkészítése nagyon egyszerű: végy egy főtt keménytojást meghámozva. Párizsiból vágj neki orrot (egy kúp alakú darabka), füleket és farkat, ezeket illeszd a tojáson ejtett bemetszésekbe a megfelelő helyeken. A szemeket borsból vagy szegfűszegből rakd ki (utóbbi sokkal könnyebben marad a helyén), és már kész is a malacod. BÚÉK!

Megjegyzés küldése