2005. november 13., vasárnap

Baudolino

Egy hete kivettem a könyvtárból egy újabb Eco könyvet, a Baudolino címűt. Szórakoztató és jól olvasható, de persze Ecotól nem meglepő módon komoly történelmi háttérrel. A 12. század végén játszódik, és habár az említett nevek és helyszínek egy része ismerős (Barbarossa Frigyes, Konstantinápoly), sok-sok részletet nem ismerek, vagy mert sosem tanultam, vagy mert elfelejtettem az érettségi óta.

De milyen jó, hogy van a Wikipedia, ahol mindennek utána lehet nézni. Már több teljes estét eltöltöttem a WP olvasgatásával, a könyv témájához szorosabban-lazábban kapcsolódó szócikkek olvasgatásával. Megtudtam egy csomó mindent Barbarossáról, Charlemagne-ról (pl. hogy ő és Nagy Károly egy és ugyanaz), a különböző névben vagy valóban Római Birodalmakról, hogy ezeknek mi közük egymáshoz, stb, stb. És a WP-ben a legjobb persze az, hogy gyakorlatilag minden hivatkozás, ha valami mellékszál érdekel, csak ráklikkelek, és már ott is vagyok.

2 megjegyzés:

  1. Persze én franciás voltam, de azért lehetett volna sejteni, hogy Charles az Károly, és a "magne" valami magnumot, vagyis nagyot jelent... De azért remek dolog lehet a Wikipédia! És tényleg olyan jó az Eco könyv? Nem unalmas? Keresek valami izgalmas olvasnivalót a hosszú repülőútra...
    U.i. Ez a dög szóverifikáció egyre hosszabb kódokat ad meg. Most már 8 betűs...

    VálaszTörlés
  2. Na jó, persze, a tükörfordítás világos, de ettől még lehettem benne biztos, hogy ez a Nagy Károly az a Nagy Károly. Végülis sem a Károly, sem a Nagy nem volt olyan ritka név uralkodóknál...

    Eddig egyébként nem volt unalmas, de még a felénél sem járok, ritkán jutok csak hozzá.

    VálaszTörlés